Adăugarea sau modificarea drumurilor este un subiect complex datorită diverselor posibilități care apar în practică. De aceea vom prezenta aici doar câteva elemente de bază pentru adăugarea unor segmente de drum. În perioada următoare vom trata separat și cazuri speciale cum ar fi sensurile giratorii sau corectarea segmentelor care au un capăt neconectat la rețeaua adiacentă.
Adăugarea unui drum se face de la a doua opțiune din meniul Add New.
Cu harta la zoom maxim, începem să adăugăm drumul prin puncte intermediare, pe centrul drumului. Avem grijă să aranjăm capetele peste intersecția sau drumul deja existent dacă vrem să realizăm o conexiune. Când am terminat de adăugat puncte apăsăm Enter.
Name
Urmează completarea informațiilor despre strada adăugată. Primul element în panoul din stânga este numele (în cazul în care am adăugat o stradă nouă). Primul nume se completează în limba română. Denumirea se scrie fără prescurtări și precedată de Strada / Bulevardul / Drumul / Calea / Șoseaua / Aleea / Intrarea / Fundătura, etc. Prima literă din fiecare cuvânt se scrie majusculă.La tipul numelui selectăm Primary, iar dacă este cazul putem selecta și Official pe lângă Primary. Dacă o stradă nu are nume, sau nu îl cunoaștem, se lasă drumul fără nume. Nu inventăm denumiri de genul 'drum acces' sau alte descrieri.
Numele drumurilor numerotate se scrie fără spații (E60, A3, DN65, DJ701A, DC42). Pentru acestea selectăm la tipul numelui 'Numbered highway'.
Road Attributes
După nume urmează secțiunea 'Type of Route' unde nu trebuie să modificăm nimic.Priority dictează importanța drumului pentru algoritmul de rutare. La nivel național există următoarea convenție pentru alegerea priorității.
Prioritate (română) | Priority (engleză) | Descriere |
---|---|---|
Autostradă | Freeway | se folosește pentru autostrăzi |
Drum express | Expressway | nefolosit în România |
Autostradă națională | National highway | se folosește pentru drumurile europene |
Autostradă regională | Regional highway | pentru drumurile naționale (DNxx și DNxxA) |
Arteră principală | Major artery | pentru drumurile județene principale (DJxx) asfaltate și bulevardele importante din orașe |
Arteră secundară | Minor artery | pentru drumurile județene secundare (DJxxA) asfaltate și, în localități, pentru bulevarde “de legătură” (care colectează trafic pentru bulevardele importante) |
Drum Local | Local Road | în localități, se folosește pentru străzi deschise circulației publice; în exterior, pentru drumurile județene cu pietriș sau pline de cratere în asfalt și toate drumurile publice care nu s-au înscris mai sus (drumurile comunale DCxx și nu numai) |
Drum privat | Terminal road | folosit în general pentru drumuri înfundate, drumuri de acces în instituții publice, închise/restricționate accesului public (exemplu: străzile din campusul Universității Politehnica București). Aceste drumuri nu se folosesc la rutare, cu excepția situației în care destinația sau originea se află pe un astfel de drum |
Trafic auto interzis | No auto traffic | se folosește pentru străzi/drumuri publice cu acces interzis autovehiculelor. Traficul este limitat la pietoni și biciclete. De exemplu: zonele pietonale, benzile destinate exclusiv circulației autobuzelor și punctele de acces pentru urgențe. |
În funcție de conectivitate, dacă un drum național sau județean nu leagă două drumuri de același rang (sau mai mare) atunci nivelul de prioritate al drumului scade cu o treaptă.
Lanes este numărul de benzi de circulație ale drumului.
Avg. speed se completează prin convenție la nivel național cu viteza maximă legală:
- 50 km/h în localitate
- 90 km/h în afara localității (drumuri comunale, județene și naționale)
- 100 km/h în afara localității pentru drumurile europene
- 130 km/h pentru autostrăzi
- excepții:
- în cazului când există restricțiile impuse prin indicatoare și/sau marcaje.
- drum de pietriș (gravel) 30 km/h
- drum de pământ (dirt) 15 km/h
Direction se modifică pentru segmente de drum cu sens unic.
Elevation se modifică pentru segmente de drum care sunt poduri, tunele sau drum suspendat.
Surface type este tipul carosabilului. Uzuale sunt asfalt, pietriș și pământ.
Road Condition este recomandat a nu se schimba. Este folosit doar în cazul în care sunt multe gropi sau cratere. Nu schimbăm pe 'Bad' doar pentru că drumul nu este asfaltat.
Construction Status rămâne de cele mai multe ori pe valoarea implicită.
Road access se modifică pentru segmente de drum private, unde accesul este restricționat.
Popularity rămâne la valoarea implicită.
Segment usage se modifică pentru:
- Ramp - conectează două drumuri care nu se intersectează direct (trec unul peste altul).
- Special Traffic Figure - segment de cerc din jurul unui drum cu prioritate mai mare.
- Enclosed traffic area / Parking lot - în cadrul parcărilor amenajate lângă malluri, hypermarketuri etc.
- Pedestrian mall (Car free zone) - se folosește doar pe drumuri cu prioritatea No auto traffic.
- Turn segment - segment pentru viraj (de obicei la dreapta) evitând intersecția.
- Entrance ramp - caz particular de Ramp.
- Exit ramp - caz particular de Ramp.
- Entrance and exit ramp - caz particular de Ramp.
- Highway interchange - legătura între autostrăzi, se folosește în loc de Ramp.
- Roundabout / Traffic circle - sens giratoriu.
- Roundabout Bypass - segment pentru viraj (de obicei la dreapta) evitând sensul giratoriu.
Grade Levels
Alte principii importante pentru drumurile în Map Maker sunt:
- cât mai puține puncte intermediare (pe drumuri drepte). Putem șterge puncte intermediare din meniul click-dreapta pe punct. Atenție că uneori apar puncte lângă capetele drumului; acestea trebuie șterse.
- ne oprim cu segmentele de drum la marginea localității (pentru completarea corectă a adresei).
- nu trecem un singur segment de drum peste mai multe intersecții și străzi.
- intersecțiile se formează automat la adăugarea unui drum nou. Aveți grijă la poziționarea capetelor segmentului de drum pentru a obține intersecțiile dorite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu